Loading...
Ikona košíku Košík je prázdny 0 0.00
Loading
Košík je prázdny
Nakúpte ešte za   a budete mať dopravu zadarmo.

Čo sa stane, keď neprevezmete zásielku z e-shopu?

30.07.2022 23:24; Upravené: 04.06.2023 14:29

Každému z nás sa to možno niekedy stalo. Objednali sme si tovar, ktorý sme si nestihli vyzdvihnúť. Viete ale, koľko práce sa skrýva za jednou takou neprevzatou zásielkou? Alebo prečo býva práve platba dobierkou spoplatnená? Poďme sa na to spoločne pozrieť.

Z depa do depa

Vložili ste do košíka tovar a preklikali sa až k poslednému kroku, k platbe. Pri väčšine e-shopov si môžete vybrať, či chcete platiť vopred, alebo zaplatiť až pri prevzatí, teda na dobierku. Odoslaním objednávky pre vás starosti končia, pre daný e-shop ešte len začínajú. Hneď ako e-shop potvrdí vašu objednávku, musí sa na sklade vytlačiť štítok, nájsť daný tovar, zásielku správne zabaliť a prichystať ju pre dopravcu. Ten si ju prevezme a so zásielkou ide na depo. Na depe zásielku musí prijať zamestnanec, ktorý ju roztriedi podľa daných pravidiel, a potom je spravidla prevezená na ďalšie depo. Keď je zásielka doručená na depo, ktoré je najbližšie dodacej adrese, preberie si ju kuriér, ktorému sa ale zásielku doručiť nepodarí. Čo nasleduje ďalej?

Tam a späť

Neprevzatá zásielka sa teraz musí dostať späť do skladu e-shopu rovnakou cestou, ako išla k vám. Potom sa musí vybaliť, naskladniť, vystaviť dobropis, tovar umiestniť späť na správnu pozíciu a pokiaľ ste objednávku hradili vopred, tak ešte vrátiť peniaze späť na váš účet.

Zbytočné expedičné náklady alebo škoda, ktorá e-shopu vzniká

E-shopu tak vzniká nemalá škoda, ktorú musí hradiť. Jednak platí použitý obalový materiál, ktorý v mnohých prípadoch nemožno znovu zužitkovať, ďalej potom zamestnancov, ktorí vrátené zásielky spracovávajú a v neposlednom rade aj zbytočné poštovné, ktoré treba dopravnej spoločnosti uhradiť, aj keď zásielka nebola doručená.

Práve tieto náklady, vznikajúce neprevzatím zásielky, sú dôvodom spoplatnených platieb na dobierku - zbytočné expedičné náklady pri neprevzatej zásielke sa totiž môžu pohybovať od 3 do 10 EUR.

Zámerné nevyzdvihovanie zásielok

Rozmohol sa nám tu taký nešvár. Zákazníci objednajú rovnaký tovar z viacerých e-shopov a vyzdvihnú len zásielku, ktorá prišla prvá. Prosíme, nerobte to - zamestnáte tak celý rad ľudí úplne zbytočne a spôsobíte e-shopom zbytočné expedičné náklady rádovo v desiatkach až stovkách korún. Treba tiež brať na vedomie, že ide o hrubé porušenie kúpnej zmluvy a v prípade vašej ďalšej objednávky môže byť vyžadovaná platba vopred, v opačnom prípade veľa e-shopov objednávku nevybaví a radšej odstúpi od kúpnej zmluvy.

Čo robiť a čo nerobiť

Dôvodov na neprevzatie zásielky môže byť viacero. Či už napríklad ten, že daný tovar nájdete na inom e-shope lacnejší, alebo že tovar kupujete ako darček a obdarovávaný vám oznámi, že produkt nechce. V každom prípade je najdôležitejšia komunikácia s e-shopom.

Po dokončení objednávky totiž s e-shopom uzatvárate kúpnu zmluvu a mnoho ľudí sa mylne domnieva, že práve nevyzdvihnutím zásielky môže od kúpnej zmluvy odstúpiť, ale nie je to tak.

Čo teda urobiť, aby vás e-shop v budúcnosti nekontaktoval s požiadavkou na uhradenie finančnej škody, ktorá mu neprevzatím tovaru vznikla?

Stačí jednoducho napísať e-mail s oznámením, že o tovar už nemáte záujem a prajete si objednávku stornovať. Pokiaľ budete dostatočne rýchli, e-shop stihne objednávku zastaviť ešte pred jej odoslaním a tým je možné zbytočným nákladom úplne predísť. V prípade, že ide o objednávku v našom e-shope, kontaktujte nás, prosím, čo najskôr cez náš kontaktný formulár.

V prípade, že je už zásielka odoslaná a storno nie je možné, je férové ​​e-shopu po dohode uhradiť aspoň zbytočné poštovné.

Neprevzatím zásielky vzniká nielen finančná škoda, ale keď sa vezme do úvahy aj zbytočne spotrebovaný obalový materiál, každá nevyzdvihnutá zásielka prispieva aj k ničeniu životného prostredia.

Objednávka tovaru je len začiatok celého procesu, kým sa balíček dostane do vašich rúk. Či už zásielka mieri na adresu, na výdajné miesto, alebo napríklad do Z-Boxu od Zásielkovne, musí prejsť nemalú vzdialenosť a jej nevyzdvihnutím urobíte prácu mnohým ľuďom, ktorí sa na celej ceste balíčka podieľajú.

Ďakujeme, že ste dočítali až sem a že pri vyzdvihovaní zásielok konáte zodpovedne.

Článok pre vás napísala Eliška zo Zapardrobnych.sk